O cellulicie słów kilka – czym jest, jak powstaje + wskazówki właściwej pielęgnacji

Dziś chciałam zacząć temat o cellulicie, gdyż dotyczy on większości z nas, niestety. Z cellulitem zmaga się niemal co trzecia kobieta. Szczęściary, których nie dotyczy ten defekt kosmetyczny.

photo:google

Występowanie cellulitu nie zależy tylko od wagi. Są to stwardniałe komórki tłuszczowe. U mężczyzn  występuje bardzo rzadko, ze względu na inaczej ułożone włókna kolagenu i elastyny.

U osób które mają problem z wagą występuje cellulit lipidowy, czyli tłuszczowy. Są to zaburzenia w funkcjonowaniu komórek tłuszczowych, które zbierają się w grupy, powiększają i pęcznieją przy powierzchni skóry, tworzy efekt "pomarańczowej skórki".

Ma na to wpływ zaburzony układ limfatyczny, gdy końcowe produkty przemiany materii, nie zostaną odprowadzone, zostają one w komórkach tłuszczowych.

Występuje również cellulit wodny. Różnicą jest głębokość w skórze powstawania zaburzeń powodujących jego występowanie. Przyczyną powstania cellulitu wodnego jest zatrzymywanie się wody w organizmie. Pojawia się np. przed menstruacją, przy zaburzeniach hormonalnych i przy przyjmowaniu antykoncepcji, gdy nadmiar wody nie zostaje odprowadzony. Powstaje on w wyższych warstwach skóry i jest znacznie prostszy do zwalczenia niż cellulit lipidowy. Dotyczy on także kobiet szczupłych a nawet bardzo! szczupłych.

photo:google
 

Waga nie zależy, aż tak od tego czy ktoś ma cellulit czy nie. 

 

Przyczyny występowania cellulitu:

  • zaburzenia układu trawiennego, niewłaściwa dieta, złe nawyki żywieniowe

  • zaburzenia układu nerwowego (depresja, nadwrażliwość i inne silne emocje w nas kumulowane),

  • zaburzenia układu krążenia,

  • zaburzenia hormonalne (o ile dobrze pamiętam brak estrogenów – więc tabl. antykoncepcyjne i zastępcza terapia hormonalna mogą powodować cellulit),

  • niewłaściwy tryb życia: noszenie zbyt ciasnych ubrań, zbyt mało ruchu,

  • wiek, a co za tym idzie osłabienie tkanki łącznej i spowolnienie procesów, metabolicznych

  • i niestety GENY.

Podstawowe zasady pielęgnacji:

Właściwa dieta. Nie dieta odchudzająca, redukująca tkankę tłuszczową jest nam niezbędna. Skoro cellulit powodowany jest m.in. poprzez zaburzenia usuwania toksyn z organizmu, ważne są zmiany, które pobudzą przemianę materii, zapewnią zdrowie spożywając kompleksowe, bogate we wszystkie składniki produkty. Przede wszystkim ograniczenie węglowodanów, zwłaszcza cukrów prostych. Ponadto spożywanie produktów zawierających naturalny błonnik, który wspomaga pracę jelit i całego układu pokarmowego. Błonnik pęcznieje w żołądku oraz wymaga dłuższego trawienia bądź w ogóle nie ulega strawieniu. Daje nam uczucie sytości na dłużej. 

photo:google

Ruch, najlepiej na świeżym powietrzu. Korzystajmy póki możemy z pogody. Nawet szybkie marsze i spacery przyspieszają przemianę metaboliczną w komórkach, dotleniają mózg, poprawiają krążenie obwodowe, wyzwalają endorfiny. Nie trzeba od razu porywać na intensywne ćwiczenia kardio.


Podczas kąpieli używanie masażerów, gąbek, rękawic, pasów antycellulitowych. Stosowanie peelingów, oczywiście mogą być antycellulitowe – ale nie muszą.

Dlaczego? Peeling ma za zadanie usunąć martwe komórki naskórka, ułatwiając wnikanie substancji aktywnych np. z serów antycellitowych. Masażem pobudzić krążenie, dotlenić komórki skóry, dzięki czemu poprawia się komórkowa przemiana materii, toksyny są usuwane. 


Regularne stosowanie balsamów antycellulitowych:

Ważne składniki aktywne to: bluszcz, żywokost, arnika – m.in. poprawiają krążenie. Kofeina, guarana, L-karnityna – przyspieszają spalanie komórek tłuszczowych. Zielona i biała herbata, zielona kawa – działają detoksykująco. 

Serum rozgrzewające/chłodzące, pobudza tkankę skórną, naczynia włosowate rozszerzają się, te zaś pobierają więcej tlenu, przez co skóra jest lepiej dotleniona. Lubię je 🙂

Schemat wcierania balsamów, który będzie najbardziej efektywny, dzięki efektowi delikatnego drenażu limfatycznego, limfa zostanie odprowadzona we właściwym kierunku:

– na udach – nakłada się je do góry, poza pachwiną i do środka w kierunku dolnych części brzucha

– zaczynając od pośladków, to nad biodrami i nad pachwiną w kierunku dolnych części brzucha 

cellulit-cwiczenie1b12n.jpg
photo:google

 

A Wy macie swoje sposoby na cellulit i piękne gładkie ciało?

Najlepszą bronią jest działanie kompleksowe – wtedy wszystko jest możliwe! 

 

 

ZASTRZEGAM SOBIE PRAWO DO WYŻEJ NAPISANEGO TEKSTU, W TYM KOPIOWANIA BEZ ZGODY, ROZPOWSZECHNIANIA I INNEGO UŻYTKU – ZAPYTAJ JEŚLI CHCESZ UŻYĆ.

 

Pozdrawiam

 

 


signature

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *